Wednesday, January 7, 2009

Boikot : Apa Benar Kalian Bersungguh ?

Semua bicara fasal boikot...
Apa benar kalian sanggup ?, apa benar kalian bersungguh ?





4 comments:

Firdaus said...

kita mmg tak mampu. 80% barang mereka dalam pasaran kita...

Mardihah said...

cth : dalam sesuatu barang, kita boleh abaikan dan tidak beli...maggie, nestle, semua itu barangan mcm rasmi sahaja...saya juga berfikir, bagaimana harus saya bersungguh untuk memboikot semua barangan mereka? itu juga menghantui diri ini...

Nokia? IBM? Kotex? Jonhson & Johnson....coklat kit kat...arghhh...

Haris Hauzah said...

Apei Budak Kampung & Mardihah,

Terus terang saya skeptik dalam hal boikot memboikot ini. Bukannya baru sekarang kita bercakap dan bertindak fasal kempen boikot produk Israel. Sudah sejak lama dulu lagi.

Bukan bicara soal tanggung jawab yang akan bakal dipertanggungjawabkan kelak, tapi ini soal menentang satu kuasa jahat. Adakah 20 juta rakyat negara ini mampu menjadi satu kuasa pendesak terhadap kuasa jahat ini ?.

Saya tidak menentang, tapi kurang bersetuju dengan metadologi yang sudah diketahui tidak berjaya tetapi sentiasa pula diulang-ulang.

Semua orang tahu KFC & McDonald asalnya dari mana ?, kala Amerika buat bodoh dengan apa yang Israel lakukan, kita masih makan tengah hari dengan ayam KFC & burger McDonald.

Haris Hauzah said...

Kepada 2 orang anonymous,

Saya tidak menyiarkan komentar anda bukan kerana kutukan & makian yang dilemparkan pada saya, tapi kerana bahasa carut carik-carik yang pada saya tidak sesuai bagi paparan di blog ini.

Saya jawab begini (baca baik-baik) ; kalau anda berdua rasa anda adalah pejuang sejati kerana mati-matian dalam kempen boikot ini, teruskan... itu baik & saya suka (baca : setuju). Tapi pastikan kalian berdua istiqamah & bersungguh. Pastikan perjuangan anda bukan perjuangan hangat-hangat tahi ayam.