Thursday, June 7, 2007

Sebuah Kisah Cinta Yang Hakiki

Sesungguhnya kecintaan kepada Rasulullah s.a.w dan Ahlul Bait itu seumpama mencintai Islam.

7 comments:

Anonymous said...

wahai sibebal hauzah,

wei bahalol ko tu yang sekadar tunjuk berani babi style anak haram jadah. berlagak macam celaka kononnya nak jadi penyokong syiah lahanat...

sedarlah diri...cam siyal laa pulakkk

Anonymous said...

what the heck is this?
this guy is pieces of shit.
so emotional, why he should cry?
is he angry to God

Haris Hauzah said...

Astaghfirullah...

Saya approve komen2 ini kerana mahu membuktikan bahawa orang2 yang "sebegini" sememangnya ada & mereka giat melebarkan fahaman dangkal mereka... Berhati-hatilah..

Sheikh Habib Ali Al-Jifri cried because of his strong loves to the prophet Muhammad s.a.w. & Islam
He get emotional not because of angry to anybody or God, he sad because so many people discredit Rasulullah, Sahabah & Ahlul Bait nowdays.

Not like us, we only cry & get emotional when our girlfriend or our boyfriend leave us.


Haris Hauzah

Mardihah said...

Astaghfirullah.....

"Allahuakbar..!

:-) said...

Salam,

2nd anonymous, you would know who the real piece of shit is, when you face our Creator on the Day of Judgement. Just be prepared to defend what you said.

Akhi Haris, pabila mereka mengungkapkan kekata sebegini pada enta, malaikat pun menulis skrip mereka dan Allah s.w.t Maha Melihat lagi Maha Mendengar... Maka, mereka pun mendapat bahagian mereka...

Apabila enta membaca dan enta sabar sesabar-sabarnya dan berlindung denganNya dari segala hasad dengan zikrullah, maka, enta pun mendapat bahagian enta... alhamdulillah 'ala kulli ni'mah!!!

Berterima kasihlah kepada mereka kerana mendorong kita menjadi insan yang lebih baik! Alhamdulillah :)

Wassalam.

Dhiya 'Izzah said...

Salam,

Saya tidak boleh komen entri ini kerana saya tidak dapat menontonnya(2 - 3 kali cuba pun tak boleh). Cuma merasa layak terlibat di sini kerana nampaknya sang king kong ini dah terlepas kandang.

Memetik kata-kata Dr. Azwira Abdul Aziz dalam bukunya 15 Asas Jati Diri Muslim Cemerlang,

"Sebab utama umat Islam masa kini kalah bukan kerana faktor luaran tetapi kerana faktor dalaman. Faktor dalaman yang dimaksudkan ialah jati diri umat Islam itu sendiri.
Jika seseorang memiliki jati diri yang rendah, nescaya dia akan mudah terkesan dan kalah dengan pelbagai cabaran kehidupan. Akan tetapi jika dia memiliki jati diri yang kuat, nescaya dia akan menghadapi pelbagai cabaran kehidupan dengan cemerlang, gemilang dan terbilang."

Saya amat pasti saudara Haris punya jati diri yang utuh. Kerana itu saudara tidak gentar melaungkan perpaduan di tengah keributan sukma muslimin dan muslimat Malaysia kini. Bertahanlah dengan karenah nyamuk-nyamuk seperti sang king kong itu. Penat nanti berhentilah dia...

Teruskan perjuanganmu. Semoga sentiasa berada dalam lindungan Allah SWT.


**buat sofwah,
nama saya dikatakan "molek" ... boleh tahu mengapa? Nama ini terhasil dari gabungan nama saya (Dhiya) dengan perkataan 'Izzah yang saya kira memberi makna yang baik serta manis di dengar... Mungkin sofwah ada pemahaman yang lebih baik mengenainya (berbanding saya yang tidak berpengetahuan Bahasa Arab ini). Harap tak keberatan... :)

Dhiya 'Izzah
dhiyaizzah@gmail.com

:-) said...

Salam,

(Akhi Haris, tumpang lalu bicara pada Dhiya'Izzah, ye....)

Ukhti Dhiya' Izzah, sewaktu membaca nama enti pagi-pagi buta tu, ana terpandangkannya sebagai "Dhiya' " yakni, cahaya yang menerangi.

" 'Iz / 'Izzah" ada beberapa maknanya, tapi yang ana teringatkan waktu itu ialah kemuliaan.
Jadi, ana terpandangkan nama enti sebagai "Cahaya Kemuliaan"...

Malah, ana teringatkan cahaya subuh yang membiru yang sangat menerangi dengan kicauan indah burung-burung yang berzikrullah...
(Ana seperti enti, very visual-minded ;D sebab tu, cepat aje faham apa yang enti nak sampaikan di blog FT tu... )

Mudah-mudahan, enti bercahaya terus di alam siber ini dengan penuh ketaqwaan...
InshaAllah...

Wassalam.