Wednesday, May 9, 2007

Jalan Yang Secara Bodoh Dihalang ; Siapa ?



Jalan yang diasaskan oleh Rasulullah s.a.w melalui Islam yang diperturunkan Allah sudah ada, siapa pula yang menghalang jalan itu ?, mengapa pula mahu dihalang ?, atau mereka ini buta ?. Ini kisahnya ;

Ada sesuatu yang menarik dengan Pesta Jom Heboh yang telah diadakan di Ipoh minggu lepas. Ini adalah Karnival Jom Heboh sulong buat anak-anak negeri Perak. Diberitakan didalam senarai jemputan VVIP, Sahibus Samahah Dato Mufti Perak adalah orang yang ke 18 dalam senarai jemputan tersebut…?

Sungguh ideal apabila tokoh tertinggi ugama negeri yang kuat menyuarakan penentangannya terhadap pesta yang dulunya dikenali sebagai Pesta Sure Heboh itu dijemput turut sama bagi memeriahkan majlis.

Diberitakan juga, “handphone” Sahibus Samahah Dato Mufti tak henti berdering apabila umum mengetahui yang rombongan jom heboh itu akan singgah ke Perak.

Kalau suara tokoh ulama tertinggi dalam hirarki organisasi ugama tidak lagi didengar dan dihormati… siapa lagi…?

Karnival jualan – O.K, tapi konsert – K.O

Sedikit maklumat berguna di :- http://www.zaharuddin.com/v1/sureheboh.htm


*Saya mohon maaf kalau ada yang tidak gembira dengan fakta @ kenyataan entri ini. Saya hanya sekadar cuba menimbulkan suasana ini sebagai satu contoh kecil yang mana kita hari ini, tidak lagi beriman dengan sabda Rasulullah s.a.w (yang berbunyi) ; “Ulama itu adalah pewaris Nabi” - Mereka yang menjadi penerus kepada kerja-kerja nabi itu tidak lagi diletakkan pada paksi.

No comments: